POLITIKA SOCIÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI
Budujeme systém managementu sociální odpovědnosti podle standardu IQNet SR 10, který co do požadavků odpovídá standardům SA-8000 a ISO 26000. Stálým cílem je vytvářet a udržovat důvěru zaměstnanců i zákazníků v sociálně odpovědné a etické jednání firmy vůči zaměstnancům. Přijali jsme proto politiku sociální odpovědnosti s mottem:
Největší hodnotu pro naše podnikání mají naši zaměstnanci, naše odpovědnost vůči nim je důležitá pro současnou i budoucí prosperitu!
Toto základní motto naplníme soustředěním se na následující zásady:
- Standardní systém managementu sociální odpovědnosti
- Základem systému sociální odpovědnosti jsou hodnoty: odpovědnost vůči zaměstnancům, transparentnost jednání, etické chování, ohled na zájmy všech zainteresovaných stran, respektování právního řádu i mezinárodních standardů a respektování lidských práv.
- Systém managementu sociální odpovědnosti je organickou součástí celkového řízení. Firma se zavazuje systém sociální odpovědnosti nejen dodržovat, ale i neustále zlepšovat.
- Systém sociální odpovědnosti je dokumentovaný v rámci soustavy řídicích dokumentů společnosti a na základě toho je kdykoli kontrolovatelné jeho naplňování v praxi.
- Pro naplňování systému sociální odpovědnosti jmenovalo vedení firmy svého představitele, kterým je generální ředitel společnosti. Ten za systém odpovídá a komunikuje jej v rámci firmy i mimo ní.
- Tato politika sociální odpovědnosti je k dispozici všem zaměstnancům společnosti a je prostřednictvím webových stránek k dispozici i veřejnosti
- Zásady sociální odpovědnosti dodržované vůči zaměstnancům
- Nediskriminace. Firma vytváří rovné příležitosti pro všechny své zaměstnance a to při jejich přijetí do zaměstnání i v profesním růstu. Pravidla pro zaměstnávání jsou stejná pro všechny zaměstnance bez rozdílu a nemá na ně vliv, rasa, pohlaví, politická příslušnost, vyznání, osobní vztahy s nadřízeným ani další případné skutečnosti.
- Právo na soukromí. Firma úzkostlivě chrání osobní údaje vedené o zaměstnancích, včetně vícestupňové ochrany dat v informačních systémech.
- Zabránění nucené práci. Firma nikdy nevyužije nucené práce, např. práce vězňů.
- Zabránění dětské práci. Firma nikdy nevyužije dětské práce, vždy respektuje limity dané právním řádem České republiky.
- Bezpečnost a ochrana zdraví při práci (BOZP). Firma má vytvořený funkční systém BOZP, který je personálně završen a materiálně vybaven a zahrnuje systém kontrol.
- Vhodné pracovní prostředí. S ohledem na používané technologie firma vytváří a ověřuje co nejvhodnější pracovní prostředí ve všech závodech.
- Společné sdružování a vyjednávání. Firma účinně spolupracuje s odborovými organizacemi svých zaměstnanců a dodržuje veškerá pravidla kolektivního vyjednávání vč. uzavírání kolektivních smluv.
- Pracovní podmínky a mzdy. Firma vytváří vhodné pracovní podmínky týkající se rozvržení pracovní doby vč. dodržování limitů přesčasové práce. Má transparentní mzdový systém zabezpečující slušnou životní úroveň.
- Pracovní smlouvy. Firma zaměstnává pouze na základě právně i eticky bezchybných pracovních smluv a dohod.
- Profesní rozvoj. Firma podporuje vzdělávání zaměstnanců vázané na jejich pracovní pozici i pro jejich další rozvoj kariéry. Dalšími projekty podporuje tvůrčí zlepšovatelské úsilí.
- Ohled na osobní život zaměstnanců. Firma při stanovování pracovního režimu a plánu dovolených bere ohled na zájmy zaměstnanců z hlediska dostupnosti pracoviště a odpočinku zaměstnanců.
- Respektování důstojnosti zaměstnanců. Důstojnost zaměstnanců je důležitou hodnotou chráněnou tak, že ji respektuje každý vedoucí zaměstnanec, přičemž zároveň dohlíží na to, aby ze strany jiných spolupracovníků nebo vedoucích nebyla narušována.
- Zásady sociální odpovědnosti dodržované vůči okolí firmy
- Zásady sociální odpovědnosti firma promítá do kontaktů se zákazníky a to v oblastech propagace, reklamy, uzavírání zakázek, ochrany osobních údajů a poskytování výrobků.
- Stejné zásady sociální odpovědnosti firma promítá i do kontaktů se svými dodavateli, přičemž v rámci dodavatelských řetězců podporuje všeobecné sdílení těchto zásad.
- Zásady sociální odpovědnosti dále firma promítá do vztahů s dceřinými firmami ve skupině, do vztahů se státní správou, s místní veřejností v sídlech závodů, s konkurenty a též s orgány a organizacemi zabývajícími se životním prostředím
Tato Politika sociální odpovědnosti je závazkem vedení naší firmy naplňovat zásady v oblasti sociální odpovědnosti stanovené příslušnou specifikací i požadavky zákazníků. Politika sociální odpovědnosti je základem pro stanovování cílů, cílových hodnot a programů. Zaměstnanci společnosti jsou s Politikou kvality vhodnými formami seznamováni.
Tato Politika kvality je přijímána na dobu neurčitou. Přezkoumávána z hlediska aktuálnosti a účinnosti může být kdykoli a z jakéhokoli důvodu, minimálně však jedenkrát ročně při přezkoumání systému řízení vedením.